Jak funkcjonujemy:
Jesteśmy zarządcami czasu eksploatacji naszych billboardów.
Nie jesteśmy związani żadnymi dziwnymi obyczajami wprowadzonymi w branży OOH w naszym kraju przez zachodnich operatorów na początku lat 90-tych ponieważ uważamy iż z logicznego punktu widzenia część z nich jest po prostu szkodliwa dla właścicieli nośników. Celem działania naszej firmy jest efektywne i uczciwe zarabianie na życie i tej misji podporządkowujemy wszystkie aspekty jej funkcjonowania – nie interesuje nas co wyprawia w tej dziedzinie konkurencja.

1. nie uznajemy instytucji tzw. „rezerwacji” billboardów…
Duża część klientów rezerwujących nośniki podchodziła do tego niezbyt poważnie i po krótkim czasie nawet nie pamiętała o tym swoim zobowiązaniu a my ponosiliśmy straty ponieważ nie mogliśmy udostępnić ich prawdziwie zmotywowanym Klientom.
Skończyliśmy z tym ponieważ nie chcieliśmy działać na własną szkodę. Obecnie zaliczkowa faktura pro-forma leczy te bóle…

Często też się zdarza że o jeden nośnik pyta kilku klientów – przez dbałość o klarowność sytuacji i Państwa (także i własny) interes – postanowiliśmy uporządkować tę stajnię Augiasza; wpłata a conto cuda uczyni… 🙂
Pamiętamy też o naszych dealerach – brokerach, domach medialnych czy agencjach reklamowych, którzy siłą rzeczy zmuszeni są czekać na decyzje swoich klientów. Hmmm, tu sprawa jest trudniejsza… ale efektem tych starań jest poniższy, krótki regulamin:

2. jedynym 100%-wym pewnikiem dostępu do naszych nośników jest wpłata zaliczki na podstawie otrzymanej faktury pro-forma
a) w wysokości pierwszego miesięcznego czynszu + kosztów wydruku, montażu i demontażu plakatów za wszystkie nośniki w kampanii (+ VAT) a jeszcze lepiej – opłacenie czynszu za cały okres kampanii – w całości… 🙂
b) dopiero opłacenie tej faktury pro-forma powoduje efekt „rezerwacji” nośnika/ów ponieważ opłacając ją – jednoznacznie i dobitnie potwierdzacie Państwo wolę zawarcia kontraktu.
c) w tym momencie zmieniamy tradycyjną kolejność rzeczy: przechodzimy do najpilniejszej dla startu kampanii sprawy – przygotowania plakatów…
d) samą umowę (jeśli jest ona Wam potrzebna) przygotowujemy w późniejszym etapie postępowania, kiedy mamy już więcej czasu…
Skraca to i upraszcza czasochłonne (najczęściej) procedury redagowania i uzgodniania z Państwem jej zapisów, co zawsze opóźnia moment wystartowania waszej kampanii w klasycznej procedurze.
e) taka odwrócona procedura z kolei – skutecznie definiuje także status objętych nim nośników przez co nasza firma nie ponosi strat wynikających z chwiejności i przewlekłości decyzyjnej klientów.

– Przez lata okazało się dobitnie iż tradycyjna procedura (umowa -> realizacja kampanii -> płatność) z wiadomych względów jest niebezpieczna i szkodliwa dla nas – dzięki instytucji faktury pro-forma wszystko natomiast trafiło na właściwe miejsce a poprzez wzrost poziomu bezpieczeństwa wzrosła efektywność naszej pracy.
– Nośniki traktujemy za wydzierżawione od ustalonego terminu lub od 7-go dnia po otrzymaniu wpłaty tej należności (ten tydzień jest Państwu niezbędny do przygotowania plakatu) – od tego momentu naliczamy czynsz. Sugerujemy więc wcześniejsze przygotowanie projektu plakatów aby zdążyć z drukiem i montażem na tę datę.

3. podstawowa zasada: Kto pierwszy… 
To chyba oczywiste – upływ czasu jest głównym czynnikiem regulującym funkcjonowanie naszej firmy i generującym jej przychody; nie możemy tygodniami czekać na niezdecydowanych…
W przypadku gdy kilku klientów otrzymało faktury pro-forma dotyczące tego samego nośnika na tę samą stawkę i na ten sam okres – dzierżawcą zostaje firma która jako pierwsza opłaciła pro-formę.

4. następna zasada: Kto więcej zapłaci…
Pierwszeństwo w każdej sytuacji mają klienci deklarujący opłacenie wyższej stawki czynszu – ci oszczędniejsi muszą poczekać na swoją kolej…

5. oraz kolejna: Kto dłużej…
Czyli dłuższy okres trwania umowy dzierżawy…

6. najemcy korzystający z nośników po cenach minimalnych:
musicie Państwo liczyć się z tym iż ze względu na dbałość o efektywność naszej firmy nośniki takie musimy natychmiast wystawić do dalszego dzierżawy.
W przypadku kiedy pojawi się kolejny chętny do ich eksploatacji za wyższą stawkę (lub na dłuższy okres) – będziemy zmuszeni wypowiedzieć Państwu dotychczasową umowę (oczywiście po upłynięciu terminu wypowiedzenia).

7. kampanie wyborcze:
Obowiązkowa pełna wpłata z góry za cały okres kampanii, nie udzielamy żadnych rabatów pośrednikom – swoje marże prosimy dopisać klientom do rachunku.
Stronnictwa luźno związane z interesem narodowym naszej Ojczyzny szczęścia niechaj szukają gdzie indziej…

A na koniec:
d) poważny problem może wystąpić gdy właściciel terenu wypowie nam umowę (zdarza się to regularnie – vide: zmiany właścicieli posesji, ruchy deweloperskie, inwestycje drogowe, etc.)… 🙁
e) lub gdy nie daj Boże – lokalne urzędasy przepchną przepisy wykonawcze do Ustawy Krajobrazowej: wtedy bowiem wszyscy będziemy musieli zwijać zabawki: parejo.pl / ustawka

W takich przypadkach zwrócimy wpłaconą kasę…