Nie uznajemy instytucji tzw. „rezerwacji” billboardów – duża część klientów rezerwujących nośniki podchodziła do tego niezbyt poważnie i po krótkim czasie nawet nie pamiętała o tym zdarzeniu – a my ponosiliśmy straty. Obecnie zaliczkowa faktura pro-forma leczy te bóle.

Nie uznajemy instytucji tzw. „rezerwacji” billboardów…
Duża część klientów rezerwujących nośniki podchodziła do tego niezbyt poważnie i po krótkim czasie nawet nie pamiętała o tym swoim zobowiązaniu.
A my ponosiliśmy straty ponieważ nie mogliśmy udostępnić ich prawdziwie zmotywowanym Klientom: przecież nie możemy działać na własną szkodę…

Często też się zdarza że o jeden nośnik pyta kilku klientów – przez dbałość o klarowność sytuacji i Państwa (także i własny) interes – postanowiliśmy uporządkować tę stajnię Augiasza; wpłata a conto cuda uczyni… 🙂
Pamiętamy też o naszych dealerach – brokerach, domach medialnych czy agencjach reklamowych, którzy siłą rzeczy zmuszeni są czekać na decyzje swoich klientów. Hmmm, tu sprawa jest trudniejsza… ale efektem tych starań jest poniższy, krótki:

Regulamin:


1. jak funkcjonuje nasza firma:
Nie jesteśmy związani żadnymi idiotycznymi obyczajami przyjętymi w branży OOH w naszym kraju: część z nich jest po prostu szkodliwa dla właścicieli nośników. Celem działania naszej firmy jest zarabianie pieniędzy i tej misji podporządkowujemy wszystkie aspekty jej funkcjonowania.

2. jedynym 100%-wym pewnikiem dostępu do naszych nośników jest wpłata zaliczki na podstawie otrzymanej faktury pro-forma
w wysokości pierwszego miesięcznego czynszu + kosztów wydruku, wyklejenia i zaklejenia plakatów za wszystkie nośniki w kampanii (+ VAT) a jeszcze lepiej – opłacenie czynszu za cały okres kampanii – w całości… 🙂
– Dopiero opłacenie faktury pro-forma powoduje efekt „rezerwacji” nośnika/ów; opłacając ją – jednoznacznie potwierdzacie Państwo zawarcie kontraktu.
a po wystartowaniu kolejnego etapu prac przy waszej kampanii mamy czas na spokojne przygotowanie umowy jeśli jest taka potrzeba – skraca ona i upraszcza czasochłonne procedury redagowania i podpisywania umów najmu które opóźniają moment wystartowania waszej kampanii.
– Taka procedura skutecznie definiuje też status objętych nim nośników przez co nasza firma nie ponosi strat wynikających z chwiejności i przewlekłości decyzyjnej klientów.
Przez lata okazało się także iż tradycyjna procedura (umowa -> realizacja kampanii -> płatność) ze wiadomych względów jest szkodliwa dla nas – dzięki instytucji faktury pro-forma wszystko natomiast wróciło na swoje miejsce – poprzez wzrost poziomu bezpieczeństwa wzrosła efektywność naszej pracy.
– Nośniki traktujemy za wynajęte od ustalonego terminu lub od 7-go dnia po otrzymaniu wpłaty tej należności (ten tydzień jest Państwu niezbędny do przygotowania plakatu) – od tego momentu naliczamy czynsz. Sugerujemy więc wcześniejsze przygotowanie projektu plakatów aby zdążyć z drukiem i wyklejeniem na tę datę.

3. podstawowa zasada: Kto pierwszy… 
To chyba oczywiste – upływ czasu jest głównym czynnikiem regulującym funkcjonowanie i generującym przychód naszej firmy; nie możemy tygodniami czekać na niezdecydowanych…
W przypadku gdy kilku klientów otrzymało faktury pro-forma dotyczące tego samego nośnika na tę samą stawkę i na ten sam okres wynajmu – najemcą zostaje firma która jako pierwsza wpłaciła zaliczkę.

4. następna zasada: Kto więcej zapłaci…
Pierwszeństwo w każdej sytuacji mają klienci wpłacający zaliczkę na wyższą stawkę czynszu – ci oszczędniejsi muszą poczekać na zwolnienie tablic…

5. oraz kolejna: Kto wynajmie na dłużej…
lub dłuższy okres wynajmu…

6. kampanie z kilkumiesięcznym lub dłuższym wyprzedzeniem:
a) Ze względu na nieustanną fluktuację Klientów na (nie tylko) naszych nośnikach nie jesteśmy w stanie przewidzieć które nośniki będą wolne a które zajęte za kilka miesięcy – a ponieważ priorytetem są dla nas klienci stali (długoterminowi) – pod tym kątem więc ustanowiliśmy nasze własne procedury wynajmu nośników.
b) Z racji tej odmienności, zgodnie zapisami p. 2 – jedynym 100%-ym pewnikiem dostępu do tablic jest wpłata opisanej zaliczki – w takiej sytuacji w ustalonym okresie nośniki będą do Państwa wyłącznej dyspozycji.
c) gdy jednak nie zdecydujecie się na takie rozwiązanie – prosimy o podejście dwuetapowe:
– zapoznanie się z wszystkimi aktualnie wolnymi nośnikami naszej firmy (najbliższe dwa miesiące) i wytypowanie tych które odpowiadają waszym potrzebom.
– następnie zapraszamy do weryfikacji tej listy na 30-45 dni przed rozpoczęciem kampanii kiedy już pewny będzie status tych nośników (lub zwolnią się dotychczas zajęte).
Wtedy dopiero ustalimy ostateczny jej kształt, docelową listę nośników i także poprosimy o opłacenie pro-formy.
d) Poważny problem może wystąpić gdy właściciel terenu wypowie nam umowę lub gdy nie daj Boże urzędasy uchwalą przepisy wykonawcze do Ustawy Krajobrazowej – wtedy bowiem będziemy musieli zwijać zabawki. W takim przypadku zwracamy wpłaconą kasę.

7. najemcy korzystający z nośników po cenach minimalnych:
musicie Państwo liczyć się z tym iż ze względu na dbałość o efektywność naszej firmy nośniki takie musimy natychmiast wystawić do dalszego wynajmu.
W przypadku kiedy pojawi się kolejny chętny do ich wynajęcia za wyższą stawkę (lub na dłuższy okres) – będziemy zmuszeni wypowiedzieć Państwu dotychczasową umowę (oczywiście po upłynięciu terminu wypowiedzenia).

8. kampanie wyborcze:
Obowiązkowa pełna opłata z góry za cały okres kampanii.