Ponieważ część narodu myli niektóre pojęcia (najczęściej pochodzące z języka angielskiego) – spieszymy z pomocą!
Tego w szkołach nie uczyli…! (dotyczy starszych roczników 🙂

advertising – reklama
ambient – nietypowe formy reklamy zewnętrznej – bez użycia tradycyjnych billboardów
announce – ogłoszenie, anons
BBS – blue back side – papier do plakatów na billboardy posiadający niebieską tylną stronę
banner – transparent reklamowy (u nas; z winylu czyli plandeki, tkaniny, siatki winylowej)
back-light – (potocznie: backlite); sposób oświetlenia nośników; lampami spod prześwitującego plakatu
billboard – tablica reklamowa (nośnik plakatu z reklamą firmy)
back-out – materiał reklamowy dwustronny (lub tylna strona właściwego)
canvas – tkanina na flagi, transparenty
city-light – podświetlany kaseton o formacie jednego arkusza – ok. 120 x 180 cm
DPI – (ang. – dots per inch) pojęcie drukarskie; ilość punktów rastrowych na jeden cal
DuBond – nazwa koncernu chemicznego produkującego m.in. materiały reklamowe – od niej potocznie nazywane są np. płyty z różnorakich tworzyw sztucznych
freeboard – tablica reklamowa wolnostojąca
folia monomeryczna – to samo co monochromatyczna czyli jednobarwna
folia gloss, folia matt – folia samoprzylepna błyszcząca lub matowa
front-light – (potocznie: frontlite): sposób oświetlenia nośników reklamy; lampami zewnętrznymi – od frontu plakatu
indoor – reklama wewnętrzna (np w marketach, na pocztach)
layout – szkic, projekt, wydruk z układem treści plakatu
logo – indywidualny i niepowtarzalny znak graficzny firmy
mesh – winylowa, perforowana i prześwitująca siatka na reklamy na elewacjach budynków
mobil – przyczepa z zamontowaną tablicą reklamową (zazwyczaj dwustronną)
outdoor –  (ang.; Out Of Home advertising, OOH) – reklama zewnętrzna
poster – plakat
scroll-board – tablica reklamowa ze zmiennymi, przewijanymi powierzchniami ekspozycyjnymi
target group – grupa docelowa (interesująca nas grupa potencjalnych klientów)
tablice wizerunkowe – prezentujące głównie logo, hasło i nobilitującą grafikę związaną z firmą; budują wizerunek rynkowy klienta
tablice dojazdowe, kierunkowe – wskazujące położenie siedziby Klienta
tablice produktowe – prezentujące produkty klienta; przedstawiają szczegóły jego oferty
teaser – plakat inicjujący kampanię z tzw. „przeklejkami”; zmieniającymi się plakatami. Ma on zainteresować widza ostatnim docelowym layoutem…
triform – nośnik o zmiennych powierzchniach ekspozycyjnych: na ściankach trójkątnych paneli tworzących powierzchnię ekspozycyjną umożliwia umieszczenie trzech osobnych treści zmieniających się w ustalonej sekwencji czasowej…
winyl – (ang.: vinyl) materiał na transparent czyli banner
transparent – patrz powyżej

transparentny – materiał przezroczysty – np pleksiglass, folia, szyba (ang.: transparent material)
windykacja – bolesny (czasami) proces sprawiedliwości dziejowej: co nasze to nam!

… i uzupełniamy dalej !
(albo zaglądamy tutaj: kliknij)